ТОП-5 порад, як навчити дитину свідомому споживанню

розміщено в: Всі новини | 0

Тільки коли дочка просить на випускний сумку вартістю у Вашу місячну зарплатню, ви раптом згадуєте, що забули поговорити з нею про суспільство споживання та рекламних обіцянках.

Ми живемо в світі, насиченому речами, ідеями та інформацією. Однак, більшість батьків вперто не хочуть розповідати дітям про особливості суспільства споживання, замінюючи свій час і увагу матеріальними благами: планшетами, айфонами та різноманітними іграшками.

Там, де немає справжнього задоволення емоційних потреб, знаходиться  швидкий замінник. Про це добре пише американська художниця і педагог Едіт Крамер у своїй книзі «Арт-терапія з дітьми»:

діти

Ситуація ускладнюється рясною та  нав’язливою рекламою. За статистикою діти у віці до 12 років переглядають близько 25 000 рекламних роликів на рік, і це не враховуючи рекламу в інтернеті, продакт-плейсмент і розтяжки з дівчатами пін-ап під вашими вікнами. Малюки до 8 років  вважають всю рекламу достовірною, і лише після 11 років в голови дітей закрадається підозра, що, можливо ця домогосподарка, яка збожеволіла від щастя, скуштувавши печива, не цілком щиро закочує очі і  в ейфорії тупотить ногами.

Велика частина інформації, яка обрушується на незміцнілу дитячу голову, тисне на емоції і переконує щось купити: від льодяника на паличці до стилю життя.

Тож, ми пропонуємо вам ТОП-5 порад про те, як навчити дитину свідомому споживанню:

1.Подавайте позитивний приклад

Ще Альберт Ейнштейн казав: “Єдиний розумний спосіб навчати – це подавати приклад”. Це, мабуть, найпростіший спосіб навчити своїх дітей споживати свідомо.  Діти звертають увагу на те, що ви робите.

Тож, очевидно, що якщо мама знімає стрес шопінгом, то чому ми обурюємося, коли дочка просить нові туфлі, не зносивши ковзани 🙂

2. Покажіть дитині справжні цінності

Якщо в сім’ї прийнято стрибати до стелі в честь купівлі авто, або три тижні святкувати придбання нового телевізора, то дитина буде думати, що це і є справжні цінності. Дивно виглядає, коли похід до бабусі, спілкування, читання книжок або похід в музей – туга і покарання, а похід до розважального центру  – це свято. Покажіть, що є круті речі, які не вимагають особливих витрат, що світ сповнений чудесних переживань, навіть якщо на тобі старі джинси.

3. Не заспокоюйте дітей речами

Не робіть з матеріальних речей заохочення або нагороду. Спільне дозвілля, прогулянка, враження, розмова, обійми –  є речі набагато цінніші. Не думайте, що ваша дитина прагне тільки походу в торгівельний центр.

4. Обговорюйте

Обговорюйте з дитиною чому вона хоче, аби Ви придбали  їй цю річ. Спонукайте її до критичного мислення.  Наприклад: “Дивись, як ти мріяла про це плаття, а воно вже три місяці висить, і навіть надягати не хочеться.” Розкажіть про забруднення планети та поясніть поняття екологічного сліду. Адже, надмірне споживання захаращує і забруднює планету: непотрібний одяг, косметика, аксесуари, предмети інтер’єру, техніка та інше, недовго порадувавши своїх господарів, закінчують своє коротке життя на звалищах.

5. Пояснюйте дітям маркетингові прийоми 

Обговоріть, якими прийомами користуються маркетологи, щоб змусити вас чогось хотіти.Чому вас лякають бактеріями, показують кадри до і після, обіцяють рішення всіх життєвих проблем і успіх серед дівчат після придбання Кока-коли.  Дитина навіть в 10 років повинна знати, за що саме ми платимо: наприклад, не за футболку із Дартом Вейдером, а за самоідентифікацію. Спонукайте дитину до формування індивідуальності. Мотивуйте бути собою, а не намагатися бути схожими на інших.

Джерела:  http://mel.fm/ , http://homegrownandhealthy.com/