Про зміну клімату через ігри

розміщено в: Всі новини | 0

В рамках міжнародного проекту Climate Forum East II в Україні створили унікальний посібник з іграми на тему зміни клімату – «Граючи, змінимо світ».

Посібник складається з двох частин – теоретичної та ігрової. В першій викладено блок наукової та статистичної інформації про зміну клімату, парникові гази, прояви зміни клімату в Україні, практичні поради для читачів та інше. Цей розділ можна використати в якості джерела для прикладів та теоретичних пояснень у підготовці та проведенні кліматичних еко-ігор.
Друга частина посібника містить ігрові вправи. До опису кожної гри додається інформація про мету, необхідні умови та матеріали, тривалість, бажану кількість учасників, поради (примітки) з проведення та висновки, до яких мають прийти учасники.

Ідея створення посібника належить Катерині Мірошніченко, ГО «Світ Освіт», та Олександрі Халаїм, ГО «Зелена хвиля»,  які вже довгий час працюють над впровадженням ігор екологічного спрямування в Україні. До створення та апробації посібника також долучилися викладачі та педагоги, які вклали в нього частину свого серця.

Санковська Ірина Мечиславівна, завідувач відділу гуманітарної та екологічної роботи центру дітей та юнацтва Деснянського району м. Києва, вчитель молодших класів з багаторічним досвідом.

IMG_8581

Якщо проаналізувати ефективність використання ігрових технологій в освіті, можна побачити, що при подачі матеріалу у формі гри діти на 75 % краще засвоюють інформацію. Мені, як вчителю молодших класів із багаторічним досвідом, було цікаво зробити апробацію посібника «Граючи, змінимо світ», адже я активно використовую ігри у своїй діяльності. Я обрала вікову категорію 1-4 класи і апробувала з цими дітками 3 гри.

Одна з ігор називається «Вплив». На кінець гри діти мають усвідомити, що кожна дія, позитивна чи негативна, якщо набуває масовості, має певний ефект. В ході гри діти мали повторювати рухи іншої людини, збільшуючи амплітуду. Тобто висновок такий, що кожна дія має наслідування і певні межі розповсюдження. Друга гра називалася «Енергетика». В неї можуть грати дітки, які вже мають хоча б елементарні знання про вичерпні та невичерпні джерела енергії.  Суть гри полягає в тому, що діти зображують джерела енергії: вітер, воду, сонце чи інше, і коли тренер пропонує вичерпне джерело енергії, треба швидко зреагувати – присісти і сказати: «Ні, дякую».

Обидві гри сприймаються дітьми дуже добре. Обидві вони рухливі і дають змогу дітям паралельно з витратою енергії отримати знання і закріпити певні причинно-наслідкові зв’язки.

IMG_8316

І третя гра, яка була запропонована, –  «Дерева, Люди, СО2» метою якої є дуже гарне закріплення того, що існують певні впливи на компоненти довкілля. Люди позитивно впливають на посадку  дерев, але їх вбиває СО2, дерева дають людям кисень і потерпають від руйнівної дії людини, яка їх вирубує. Відповідно СО2 поглинається деревом і має згубний вплив на людину. Ці парні зв’язки на кінець гри мають бути чітко прослідковані дітками і мають на підсвідомому рівні відкластися у учасників гри. Обов’язковим чином в кінці кожної гри проводиться обговорення.

Ігрові технології, які використані в посібнику, на мою думку, будуть мати позитивні результати. Якщо майбутні тренери будуть використовувати посібник на місцях, то ми матимемо набагато більше людей, які протидіятимуть зміні клімату.

IMG_5111

Арина Левченко, вчитель української мови та літератури м. Дружківка, Донецька обл.

IMG_8112

Особисто мені дуже сподобалась гра «Слонячі сліди». Вона добре підійде для підлітків, які вже долучаються до сімейного бюджету. Її суть полягає в тому, щоб прорахувати скільки ресурсів ми марно витрачаємо. Ми мали скласти діаграму-опитування про те, скільки непотрібних речей ми купуємо, скільки ресурсів споживаємо і від чого кожен може відмовитись вже зараз.

IMG_5107

“Зміна клімату – це тема, яку не завжди легко пояснити, – ділиться Катерина Мірошніченко, одна з авторок посібника, виконавчий директор ГО “Світ Освіт”: за допомогою ігор розвивається уява, можна набагато краще зрозуміти причинно-наслідкові зв’язки і  розібратися в кліматичних процесах. Ми сподіваємось, що посібник «Граючи, змінимо світ» допоможе перетворити турботу про все живе на улюблену гру!»

Посібник можна завантажити на сайті http://www.sweetosvit.org.ua та на сайті http://ecoclubua.com/.

Читайте також: Чи потрібна Україні кліматична освіта?

Автор допису: Ольга Лаврик