Новий предмет у школі: зміна клімату

розміщено в: події | 0

2014-11-25-climate_change_blackboard

   Острівні держави знаходяться на лінії фронту у зв’язку зі зміною клімату,оскыльки вони є найбільш вразливими до руйнівних наслідків, таких як екстремальні погодні умови та підняття рівня світового океану. Тому багато з них є лідерами з підготовки молоді  до боротьби зі зміною клімату та подолання наслідків змін навколишнього середовища в їхньому регіоні,  Домініканська Республіка є однією з найуспішніших острівних країн в галузі кліматичної освіти. Понад 3000 вчителів країни пройшли спеціальні тренінги а причини і наслідки глобальної зміни клімату викладаються в школах всіх рівнів. Інші країни з добре розвиненими кліматичними програмами в освіті є Коста-Ріка, Маврикій, Острови Кука, Тувалу, Філіппіни і В’єтнам. Не дивно, що вони всі мають райську природу з життєво важливими ресурсами для жителів, але дуже схильні  до змін погодних умов

Зміна клімату створює нові освітні потреби. Піонерами екологічної освіти є багаті країни, такі як Швеція і Данія, Німеччина і Японія, але наразі дана концепція охоплює увесь світ. “Лише десять років тому, ця тема була абсолютно невідома. Зараз майже кожна країна включає тему зміни клімату в навчальні програми”, – говорить Джулія Хайс, спеціаліст з освітніх програм ЮНЕСКО.

15411656315_48e8bc7580_b

Зазвичай кліматична система вивчається в природничих науках, починаючи з початкової школи. Вона міститься у курсі географії і більш комплексно  розглядається на рівні середньої школи. Метою ООН є об’єднати тему зміни клімату з темою сталого  розвитку та інтегрувати  у всю навчальну програму.

“Глобальне потепління –  це не тільки фізичне явище, воно має вплив і на соціальні науки також, наприклад пов’язане з міграцією, корінними традиціями, а  також етикою,- зазначає  Хейс. -Молоді покоління повинні бути готові до нових викликів та зміни способу життя. Вони повинні отримати навички щодо нових робочих можливостей в умовах зеленої економіки”.

Домініканська Республіка є однією з 12 пілотних країн щодо впровадження програми Освіта зі Зміни Клімату для Сталого Розвитку ЮНЕСКО(CCESD). У Карибському регіоні екологічна освіта стало обов’язковою для всіх шкіл з 1998 року, але тема зміни клімату була включена пізніше і уряд прагне швидко її маштабувати.

Тема “Підвищення обізнаності та освіта” включена в Рамкову конвенцію ООН зі зміни клімату. 13 установ ООН, включаючи ЮНЕСКО, ЮНІСЕФ, ЮНЕП, ЮНІТАР і РКЗК ООН, створили альянс сприяння  інтеграції теми зміни клімату в освітню національну політику задля покращення розуміння процесу глобального потепління. Понад 14 мільйонів студентів і 1200000 вчителів у 58 країнах були залучені в програму.

Наступним кроком програми, яка почалася в 2005 році, є застосування принципів сталого розвитку в операційних справах та управлінні школою.

Одним  з партнерів ЮНЕСКО є “Еко-школи”, ініціатива, що була створена в 1992 році і діє в 59 країнах. “За знання про навколишнє середовище і зміну клімату, про цінності, турботу та емпатію, майбутні покоління будуть більш обізнаними  щодо природніх процесів та захисту довкілля, –  говорить керівник філії “Еко-школи” у Великобританії, д-р Морган Філліпс. – Ми допомагаємо школярам у розробці екологічних проектів, таких як складання карт місцевих видів або скорочення відходів. Проекти починаються в класі, а потім охоплюють всю школу та місцеву спільноту”.

Інші організації, що сприяють освіті з питань зміни клімату – ActionAid International недавно запустила онлайн-інструментарій, з картами, геоінформаційною системою, інтерактивними іграми, аби допомогти учням краще зрозуміти зміну клімату через історію чотирьох дітей у Бангладеші, Samsung надала фінансування ЮНЕСКО для запуску програм з кліматичної освіти в прибережних районах В’єтнаму.

Інтерес до вивчання теми зміни клімату зростає. Опитування, проведене Національним союзом студентів у Великобританії, показало, що 69% опитаних були зацікавлені дізнатися більше про зміну клімату та 84% погодилися, що  коледжі  повинні включати в освітню програму тему зміни клімату та сприяння сталому розвитку.

Але, як і багато інших, питання інтеграції теми  зміни клімату в освіту вимагає політичних рішень і політичної волі. Цього важко досягти в країнах, де тема зміни клімату до сих пір розглядається як спірна. Зокрема важливим елементом є налагодження співпраці між ключовими міністерствами, джерелами фінансування, експертами, навчанням вчителів та інструментами для студентів. “Це великі виклики для системи освіти, особливо в бідніших країнах, де вона не дуже функціональна,” говорить пані Хейс.

Торік на конференції ООН зі зміни клімату в Лімі, міністри і глави делегацій закликали уряди включити тему зміни клімату в шкільні навчальні програми та сприяти обізнаності населення в рамках своїх національних планів.

“Ми сподіваємося, що освіта відіграватиме  більш активну роль відповідно до Паризької угоди,” ділиться пані Хейс.

Джерело http://roadtoparis.info/